How to Design the Questionnaire
DOI:
https://doi.org/10.31272/jae.i132.681الملخص
The questionnaire is one of the scientific methods used on a large scale, which depends on asking questions about what is going on in the universe of people’s conditions, tendencies, trends and phenomena in nature, and outer space. All the questions, put by the researcher or specialist in this field, related to the subject of the study, either the questionnaire is dealt directly from the researcher to the respondent, or indirectly sent by e-mail or phone, and the design of the questionnaire is based on specific axes related to the subject of study or the problem which is facing the researcher.
المراجع
1. Improving Survey Question “Design and Evaluation” - by Floyd J. Fowler, IR. (1995)
2. “The Power of Survey Design” by Guiseppe Iarossi, The World Bank Washington, D.C. (2006)
3. “Questionnaire Design” by Ian Brace. London & Sterling, VA (2004).
4. “The Art of Asking Questions”, By Payne (1951)

التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2023 مجلة الإدارة والاقتصاد

هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
مجلة الإدارة والاقتصاد هي مجلة مفتوحة المصدر حيث تكون جميع محتوياتها مجانية. تخضع مقالات هذه المجلة لشروط ترخيص المشاع الإبداعي المنسوب إلى المؤلف (CC-BY 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode) الذي يسمح للمرخص لهم دون قيود بالبحث عن النص الكامل للمقالات أو تنزيله أو مشاركته أو توزيعه أو طباعته أو ربطه به، وفحصه للفهرسة وإعادة إنتاج أي وسيلة للمقالات بشرط أن ينسبوا إلى المؤلفين الفضل في ذلك (الاستشهاد). تسمح المجلة للمؤلفين بالاحتفاظ بحقوق الطبع والنشر لمقالهم المنشور.
. Creative Commons-Attribution (BY)