)Article Beauty management )
DOI:
https://doi.org/10.31272/jae.i138.1128الكلمات المفتاحية:
Beauty management، Beauty philosophyالملخص
The article aims to demonstrate the adoption of modern management, which is lacking in most organizations of an aesthetic nature, in building a mental image, modernizing work methods, and administrative and human dealings between employees and customers, in order to provide better service to customers in a modern framework under the name of internal and external beauty management. Where the researcher relied on the method of descriptive and philosophical analysis in following up the variable updates, addressing the weaknesses and enhancing the strengths inherent in the organizational behavior, and dealing with the term beauty management in a way that develops the modern philosophy of beauty and manages it scientifically and logically with high performance. The researcher reached an important conclusion in the qualitative shift in changing the previous mental image towards building green organizations with a new sense and beauty of dealing with scientific, administrative, and human methods.
المراجع
*Al-Suraifi, Mohammad Abdulfattah , 2003," Concepts of modern management", International Scientific House for Publishing and Distribution ,Amman.
*Ahmed, Azmy Taha Al-Sayed , 2003, " Philosophy is a modern introduction", Curriculum House for Publishing and Distribution, Amman .

التنزيلات
منشور
إصدار
القسم
الرخصة
مجلة الإدارة والاقتصاد هي مجلة مفتوحة المصدر حيث تكون جميع محتوياتها مجانية. تخضع مقالات هذه المجلة لشروط ترخيص المشاع الإبداعي المنسوب إلى المؤلف (CC-BY 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode) الذي يسمح للمرخص لهم دون قيود بالبحث عن النص الكامل للمقالات أو تنزيله أو مشاركته أو توزيعه أو طباعته أو ربطه به، وفحصه للفهرسة وإعادة إنتاج أي وسيلة للمقالات بشرط أن ينسبوا إلى المؤلفين الفضل في ذلك (الاستشهاد). تسمح المجلة للمؤلفين بالاحتفاظ بحقوق الطبع والنشر لمقالهم المنشور.
. Creative Commons-Attribution (BY)