Analysing the Impact of Electronic Marketing on Promoting Health and Fitness: An Exploratory Study of Opinions from a Random Sample of Users of Health and Fitness Apps and Digital Content.
DOI:
https://doi.org/10.31272/jae.i145.1289Keywords:
E-Marketing, Health, FitnessAbstract
This research analyses how digital marketing influences health and physical fitness promotion, leveraging applications and digital content to encourage healthy behaviours. The study adopts an analytical and descriptive approach, utilising an electronic questionnaire to gather data from participants across various provinces in Iraq. The research aims to scrutinise the impact of using fitness apps and engaging with digital content while assessing how electronic marketing campaigns contribute to adopting healthy lifestyle habits. Employing an analytical-descriptive methodology, data collection occurs through an electronic questionnaire, with analysis conducted using the statistical program SPSS Ver.23. Comprising 15 multiple-choice questions, the questionnaire's relationships are scrutinised using ANOVA and the Correlation Test. Ultimately, the hypotheses are validated, successfully addressing the research questions. Results highlight a substantial impact of electronic marketing, through applications and digital content, on promoting healthy behaviours and increasing physical activity levels. The study affirms the crucial role of adopting effective digital marketing strategies in promoting health and physical fitness.
References
[1] الأفندي، م. أحمد طلال أحمد، (2019)، قياس جودة خدمة المواقع الإلكترونية الحكومية وفق مقياس (NetQual) دراسة استطلاعية لآراء عينة من مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي، جامعة تكريت / كلية الإدارة والاقتصاد / مجلة تكريت للعلوم الإدارية والاقتصادية / المجلد (15)، العدد (46)، ج 1.
[2] الحدادي، علياء عبد اللطيف عبد القادر، (2022)، أبعاد الشراكات الاستراتيجية وتأثيرها في تعزيز النضج الرقمي/ دراسة استطلاعية لآراء عينة من القيادات الإدارية في شركات الاتصالات النقالة العاملة في العراق، جامعة تكريت/ كلية الإدارة والاقتصاد/ قسم إدارة الأعمال، العراق.
[3] عمر، آمنة خطاب، (2022) دور الثقافة التسويقية في تعزيز أخلاقيات المزيج التسويقي الوردي دراسة استطلاعية لآراء عينة من العاملين في متاجر التجزئة في مدينة تكريت/ محافظة صلاح الدين، جامعة تكريت / كلية الإدارة والاقتصاد / مجلة تكريت للعلوم الإدارية والاقتصادية /العراق.
[4] رشاد، عمر عبد المجيد، (2019)، إدارة الفرص التسويقية في إطار اعتماد متطلبات التصنيع الفعال للمنتجات الدوائية –دراسة تطبيقية في الشركة العامة لصناعة الأدوية والمستلزمات الطبية في سامراء-جامعة تكريت، مجلة تكريت للعلوم الإدارية والاقتصادية / المجلد (15)، العدد (46) ج2.
[5] محمد، جاسم محمد، (2022) دور الارتجال التسويقي في تحقيق التميز التسويقي دراسة ميدانية في عينة من الشركات الدوائية الأهلية، جامعة تكريت /كلية الإدارة والاقتصاد/ قسم إدارة الأعمال، العراق.
[6] Almashaqbeh, G. (2012). Computers and e-Health: Roles and new applications. International Conference on Computer Systems and Industrial Informatics.
[7] Bhakar, S., Bhakar, S., Kushwaha, K., & Akansha. (2019). The Effectiveness of E-Advertisement towards Customer Purchase Intention: Indian Perspective. Social Science Research Network.
[8] Boepple, L., Ata, R. N., Rum, R., & Thompson, J. K. (2016). Strong is the new skinny: A content analysis of fitspiration websites. Body Image, 17, 132–135.
[9] De La Peña, A., & Amezcua, B. (2017). Health support in the palm of your hand: The role of technology in achieving health goals in InTech eBooks.
[10] Fernández, J. G., Ruíz, P. G., Puyana, M. G., Angosto, S., Gavira, J. F., & Gómez-Millán, M. R. B. (2020). The Promotion of Physical Activity from Digital Services: Influence of E-Lifestyles on Intention to Use Fitness Apps. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(18), 6839.
[11] Swami, Y. K. (2023). Why Every business needs a digital marketing strategy. International Journal for Multidisciplinary Research, 5(1).
[12] Tang, J., Abraham, C., Stamp, E., & Greaves, C. (2014). How can weight‐loss app designers best engage and support users? A qualitative investigation. British Journal of Health Psychology, 20(1), 151–171.
[13] Muhammad Jassim Al-Khafaji, and A. Dr.. Abdul Sattar Abdul Jabbar Musa. (2020). Health spending in Iraq began according to the World Health Organization index (2007-2017). Journal of Management and Economics, (124), 147-1
[14] Al-Barzanji, A. M. F., & Abdul-Ghali, B. (2018). Group insurance and factors affecting the marketing (A field study at the University of Baghdad. Journal of Administration and Economics, 36(117).

Downloads
Published
Issue
Section
License
The journal of Administration & Economics is an open- access journal that all contents are free of charge. Articles of this journal are licensed under the terms of the Creative Commons Attribution International Public License CC-BY 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode) that licensees are unrestrictly allowedto search, download, share, distribute, print, or link to the full text of the articles, crawl them for indexing and reproduce any medium of the articles provided that they give the author(s) proper credits (citation). The journal allows the author(s) to retain the copyright of their published article.
Creative Commons-Attribution (BY)